divendres 6 de novembre: Dia de Jocs
Dia de Jocs
Us donem algunes idees de jocs per jugar amb amics o la família i passar una estona molt divertida! Aguditza el teu enginy, imaginació i a jugar!
- Com és el teu? En aquest joc, un grup de persones competeix contra una que endevina, a qui se li aniran donant pistes que no han de ser ni molt fàcils ni molt difícils. Es pot preguntar fins a 20 vegades, però la pregunta és sempre la mateixa: "Com és el teu?".
1. El endevinador se'n va de la cambra (o, si no hi ha molt lloc, es cobreix les orelles i taral·leja una cançó).
2. La resta del grup tria una cosa que tots els membres tenen. Exemples: un compte de correu electrònic, un passaport, un mòbil....
3. Una vegada que estan tots d'acord sobre el punt anterior, torna el endevinador i li pregunta a algú: Com és el teu? La persona li respon amb una clau veritable que no ha de ser ni massa vaga ni massa òbvia.
4. El endevinador només pot respondre una vegada per cada pista que rep i pot preguntar-li a qui vulgui. No hi ha necessitat de seguir un ordre o de pregunta'ls a tots els participants.
5. Les pistes massa vagues com "el meu està força bé" no tenen sentit, perquè així mai el endevinador arribarà a una conclusió.
6. Si la clau és massa òbvia i porta al fet que el endevinador encerti, tu perds i et converteixes en el pròxim endevinador. Si l'objecte en qüestió és, per exemple, un passaport, no diràs "el meu està ple de segells". "El meu podria tenir valor al mercat negre" o "El meu té data de venciment", serien millors pistes.
-Vint-iu: Aquest és un joc de memòria en què es substitueixen números per paraules. L'important és no perdre la velocitat.
1. El grup forma un cercle i comença a comptar, un nombre per persona.
2. En els múltiples de 7, la persona que diu el número també decideix què (un altre) nombre va a convertir-se en un so o una paraula. Per exemple, la persona a la qual li toca el número 7 pot decidir que "a partir d'ara el número 4 és PUM".
3. Els participants del joc segueixen comptant i a qui li toca el número 14 decideix, per exemple, que "el número 9 és XIM".
4. La persona del nombre 21 formula una tercera regla i es comença a comptar des de zero novament, ara reemplaçant els números triats pels sons o paraules corresponents. L'objectiu de el joc és arribar a un punt en el qual tots els números siguin reemplaçats. El participant que no reemplaça correctament un número està fora de el joc.
---------------------------------------------------------------------------------
Comparteix a les teves xarxes socials els resultats amb el #activatacasab i etiqueta’ns a @polidorsab
Per a més informació: 662 554 688
polidor@sant-adria.net
centrepolidor@sabjove.cat
www.sabjove.cat
www.sant-adria.net
Segueix-nos a les xarxes socials per informar-te de tot!